I vårt treniningsstudio på Espern har vi faste intervalltreninger på tredemøllene med instruktør som leder deg igjennom timen

Instruktørene varierer i intervallene, og du vil oppleve både mye variasjon og progresjon i treningen din. Instruktøren bestemmer hvor lange intervallene og pausene er, og hjelper deg til å trene på riktig intensitet, men det er du selv som styrer tempoet på tredemøllen. Bruk gjerne pulsklokke hvis du har, men dette er ikke et krav. Treningen passer for alle nivåer. Mellom 12 og 20 deltakere per gruppe, dermed er du sikret god hjelp og oppfølging.

Instruktører

Geir

Geir er plutselig 50 år, en sprek og allsidig Hamargutt med godt humør. Han har deltatt i Birkebeinerrennet på ski, Birkebeinerrittet på sykkel og Birkebeinerløpet over 10 ganger, og gjennomført Birkebeinertrippelen 10 ganger. Geir har løpt Oslo Maraton og Stockholm Maraton. Syklet (Styrkeprøven) Trondheim – Oslo to ganger. Han trigges av utfordringer og liker å trene allsidig. For han er det viktig at trening skal være lystbetont og variert. Intervall og lange rolige turer, på beina, ski, svømming eller sykkel. Neste stor mål er å fullføre en full triatlon. Velkommen alle sammen.

Espen

Espen er en erfaren maratonløper, med etter hvert mange norske og europeiske maratonløp i beina. De siste 10-15 årene har han også løpt Birkebeinerløpet og noen vintre gått Birken på ski. Espen er opptatt av at de rolige langturene skal være rolige og i pratetempo, mens de tøffe øktene virkelig skal kjennes. Favorittøktene er nettopp en 2-3 timers rolig langtur og intervaller på mølla, gjerne bakkeintervall. Intervallene til Espen har nesten alltid aktiv hvile, med mindre det er kortintervall som står på programmet. Treningsopplegget på Espern gjennomføres med individuelt tilpassede fartssoner, slik at alle kan være med og få like utfordringer til sitt eget nivå.

Ola

Olas løpetime skal være ei gruppe for alle, for de som vil svette litt ekstra en gang i uka og for de om ønsker å utvikle seg som løpere, både teknisk og kapasitetsmessig. Ola vil prøve å motivere de som deltar til å melde seg på et løp. Det er smart å ha et mål der fremme! Dette fordi det også er veldig målbart og enkelt å konkurrere mot seg selv. Denne løpegruppa vil inneholde mye intervall, korte og lange, terskel og full trøkk! I tillegg vil Ola prøve å ha et teknisk fokus hver økt.

Andreas

Andreas sine timer skal være for alle. Både de som ikke har deltatt på løpetimer tidligere, og den erfarne maratonløperen. Hovedfokuset på timene er å få seg ei skikkelig treningsøkt, og mulighetene for å få tatt seg ordentlig ut er alltid til stede. Litt snakk om teknikk, men hovedfokuset er å få en bra økt ut av løpetimen som en del av din hverdagstrim.